Bascos Blogg

Bascos Blogg

lördag 19 november 2011

Ny kattsand....

har gjort underverk med Cinnas toabesök men även med våra för nu går vi inte på någon annan sand än just EverClean....Matte ville prova och se om det blev bättre så hon bytte ut hälften av lådorna med det nya och vi har gjort vår statement, våga vägra ToaLätt.....vi står nästan på kö för att få skvätta runt i lådorna, hehe...

Lite bilder har ju matte hunnit tagit under veckan också....


Här en liten tjej som sträcker ut sig på frukostbordet......vi är som skuggor efter varandra och jag gillar henne skarpt.

Det är lite svårt att få en stillastående bild av Cinna, hon far oftast omkring hela tiden.....


Hon gillar att sitta och titta ut på fåglarna, här med Sambal som trygghet i fall någon av skatorna kommer efter henne, stor och liten....


Själv så har jag en fd leksaksmuspäls som är min stora last, springer omkring med den i munnen och när ajg tappat bort den och matte hittar den så blir jag så glad....


Här är jag och Harissa i full lek med en tråd....

och som ni ser så är fröken H ganska taggad på att få fortsätta leka även om jag för tillfället har tjing på den....


Ja, som ni kanske förstår har vi haft fullt upp i veckan, matte tackar för alla hälsningar hon fått. Igår åkte hon till människovettisen och fick antibiotikatt men den spydde hon upp ganska snart, hon kanske inte tål den, nytt försök igen strax för hon måste bli av med den där hostan som hon haft i mer än sex veckor. Hon sover på soffan för att inte störa så mycket men då har vi ju problem att välja var vi ska sova, med henne eller husse, det blir problem för oss kan jag säga.

Ha en bra helg

Basco

5 kommentarer:

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Hipp Hurra för att det hjälpte att byta ut kattsanden !
Cinna är verkligen en liten söt tjejja !
Sitta och spana efter Fjäderkotletter i fönstret det gillar jag oxå att göra , här finns det en massa STOORA Kajor att spana på.
Vilken tur att din matte är snill och letar upp din f.d leksaksmuspäls när du slarvar bort den Basco :)
Hoppas din mattes hosta flyger all världens kos snart , det är jobbigt att ligga jämte 2-benta som hostar !!

NoOne sa...

Så Jamarbra :)
&...Så ljuvliga foton/Nospuss

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Här brukar vi byta sand ibland, då tar vi EverClean, den ska vara bäst jamas det. Denna gång köpte mate just den kattsanden till oss, mjau.
Här leker vi oxå med olika snören, med matte i den andra änden, *Fniss*

Tass Tass

Nea theCat sa...

Ni är så fina allihop!

Nosgos och krya på sig matte!

Pelle sa...

Jag hade nåt vasst i min gamla lådsand(mera grus). Sen bytte matten den mot Everclean och jag har inte mera ont i tassarna. Slickade och bet mycket på dem när ja kom till min matte här i huset. Håller lukten borta också, även om hon mockar ofta(jag jamar till om det!)